söndag 14 juli 2013

Lugnt på fronten

Snackade med dottern i dag och det var en bra dag för henne. Gradering 0 - 10 så var det faktiskt på noll, vilket är oerhört glädjande! Så skönt för henne att få slippa ångesten någon gång!
Vi pratade lite om överklagan som jag har skrivit klart och ska dra ut samt låta E och hennes pappa skriva under. E själv tycker att det inte är någon ide att överklaga men vi har inget att förlora på det anser jag. Det blir till 99 % avslag ännu en gång men då har vi i alla fall försökt. 
Landstinget har fortfarande inte sagt sitt och när de som ska besluta har återkommit från sina semester, så lär beslutet fattas. Om de också säger nej då vet jag faktiskt inte vad mer vi kan göra. Nej är väl nej, antar jag! 

Har haft en tung helg! A hade fruktansvärda magsmärtor och i går fick vi fara till akuten där de tog en massa prover och gjorde en gynundersökning på henne. Det  visade sig att hon har en cysta på 5 cm, som sitter på äggstocken och som de vill ta bort på grund av formen på den. Men det är inte cystan som ger smärtorna tydligen i detta fall. Mer troligt bäckenproblem! Lite sömn och massor av oro så nu är det en trött drös här. Både hundar och människor! 

I morgon fyller mitt barnbarn tre år! Tänk att det är tre år sedan jag var med under förlossningen och fick äran att klippa av navelsträngen. Vi har en väldigt fin kontakt med varandra och hon har varit till stor hjälp under de här månaderna efter min dotters självmordsförsök. Bara genom att sprida glädje med sina härliga skratt och det stämmer verkligen att barnbarnen är livets efterrätt.


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...