onsdag 3 juli 2013

Mail

Jag fick i eftermiddag ett mail ifrån chefen på Lenagården, som undrade hur det går med allting, hur E mår och om det fortfarande finns tankar på en vistelse hos dem. 
Jag trodde att någon från boendet eller enhetschefen för boendet skulle ha varit i kontakt med dem innan de gick på semester. Men där misstog jag mig! Jag svarade honom att det absolut fortfarande finns ett intresse i Lenagården men att kvarnarna maler långsamt och att jag skulle be Es ena kontaktperson ringa honom framöver. Hon har ju pratat med mottagningsenheten som jag gjorde en anmälan till. De har inte själva varit i kontakt med mig efter anmälan utan kollade väl upp Es uppgifter och ringde boendet där de pratade med en kontaktperson. Det var av kontaktpersonen som vi fick veta att de hade ringt dit. Mottagningsenheten har inte hört av sig till mig mer utan nu kör de via E och boendet. Det spelar väl inte mig någon större roll men det var ju jag som gjorde en anmälan och inte boendet.
Boendet har ju gjort en annan anmälan.....en Lex Sarah anmälan på sig själv.
E har varit här en stund i dag och fick en behandling av sambon för sin onda rygg och nacke. Sedan kom hennes pappa och hämtade henne och mitt barnbarn. Lite rabarberpaj blev det först! E verkade må rätt så bra i dag också. Det är så härlig att se! Vi tittade igenom bilder från resmålet vi ska till och kollade även in en videosnutt. Längtar gör vi båda två väldigt mycket. E är impad av hur lyxigt det verkar vara.Visst är det väl sant det som sägs i Ronja Rövardotter :)

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...