tisdag 30 juli 2013

Mail

Jag har i dag sänt i väg ett mail till den kvinna som vår dotter går och pratar hos på lasarettet. Jag är inte överdrivet förtjust i henne då hon har hittills varit torr och tvär i sitt bemötande, men jag hoppas att det bara är något tillfälligt. Dock så bemötte hon inte Es pappa så trevligt då han pratade med henne i telefonen innan hon gick på semester. Likadant med mina mail och på mötet vi hade i juni! 
Hur som helst så undrar jag i mitt brev hur det har gått med allting och bad henne att kolla upp det och sedan höra av sig. Hoppas på ett positivt svar och ett trevligt bemötande för en gång skull. 

Vad är det som gör att sjukvården dvs psykiatrivården och de inblandade i Es liv måste vara så otrevliga? Är vi obekväma kanske som lägger oss i vår dotters liv? Ställer krav och har oss! 

Jag och Es pappa gör allt i vår makt för att vår dotter ska få den hjälp hon behöver. Jag är beredd att gå över lik och glödande kol för hennes skull. Om sedan besserwisser typer försöker köra över oss, så får de väl göra det! Men de har inget för det kan jag ju säga....
Dottern kom hem i går! 1,5 timme senare än planerat men så är det ju nästan jämt nu för tiden när man ska åka tåg. Det gör resan dryg! 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...