lördag 20 juli 2013

Marknad

Jag talade med dottern i dag och hon skulle på en marknad i dag med de övriga på boendet. Hon lät som att hon mådde bättre än i går. Vi talade lite om den kommande resan till Turkiet och att hon har fått en salva för eksem på fötterna. Som hon ska använda i åtta veckor och där hon fick ett nedtrappningschema. Den får inte användas i solen så E hade lite huvudbry över hur hon skulle göra. Vi bestämde att hon får sluta med den några dagar innan avresan. 
Det är drygt tre veckor kvar till dess vi åker och när man tittar ut genom fönstret och ser regnet falla så är längtan större än någonsin.
Vi har lyckats att lösa det med hundvakt även detta år fast det är ett enda pusslande inför varje sommar då vi ska i väg. Det är fem papilloner som ska passas i två veckor. Hundvakter växer inte på träd såvida vi inte placerar dem på hundpensionat. Det skulle dock bli alldeles för dyrt. 
Vi har tidigare år kunnat ha hannarna hos ägarna till deras pappor men i år gick inte det. Däremot så ska en tidigare valpköpare pyssla om dem under de här veckorna. Det blir bra det också! 
Tikarna ska vara hos min brors före detta fru och deras dotter som har lovat att passa dem. Det är verkligen guld värt och tacksamheten är enorm hos oss, som verkligen behöver komma ifrån, sola, bada, äta och dricka gott och framför allt umgås. 

Vi har under eftermiddagen varit och köpt en gångmatta då den ena tiken har svårigheter att gå på golv. Den rädslan har eskalerat sedan vi flyttade till vårt nuvarande parhus eftersom det är en hel del halkiga ytor. Egentligen så ska man inte lägga ut mattor för att då förstärks rädslan har jag hört. Men det går inte längre! Hon går ned i spagat om och om igen och det har börjat att knaka i lederna på bakbenen. Tiken är åtta år så nu får hon skämmas bort de år hon har kvar!
Jag måste berätta att jag skriver på en bok om att leva med ett självskadebeteende inom familjen. Vad det blir av det i slutändan får vi se, men målet är att någon ska nappa och vilja ge ut den. Om inte....så har jag ändå fått skriva av mig precis som jag gör i denna blogg.
Sist men inte minst ett stort tack till dem som ska ta hand om våra hundar under semestern.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...