tisdag 16 juli 2013

Modern

Dottern är taggad som tusan för hon har anmält sig till en fortsättningskurs i modern dans. Här i stan! Den börjar till hösten och vi bestämde som så att det var lika bra att hon anmälde sig här eftersom vi inte vet hur det blir med Uppsala. Huvudsaken är att hon kan känna att det är kul och att hon har en framtidstro. Skulle det mot all förmodan bli av med behandlingshemmet så får hon väl anmäla sig där nere sedan. 

Min pappa hade fått se röntgenplåtarna igår och det är verkligen inte upplyftande. Han har metastaser överallt, tom i knäna! Mamma sade i dag att hon är så tacksam över all den hjälp de får av mig och min bror. Nu är det väl min bror som har mest tid över eftersom jag är barnvakt rätt så ofta. Men det blir bättre till hösten då barnbarnet börjar på dagis igen och jag får mer tid över. De kommer att behöva allt mer hjälp!
E tyckte förstås att det var tråkigt att hennes morfar är så sjuk! Mormor och morfar har varit ett stort stöd för hon och hennes tvillingsyster genom åren. Speciellt under barnaåren då de hade en jättefin kontakt med varandra. 



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...