tisdag 9 juli 2013

Överklagan

Jag fick i dag svar från mottagningsenheten där en trevlig kvinna jobbar, som förstår vår besvikelse och som tycker att det är tråkigt när det hamnar mellan olika myndigheters ansvarsområde. Men att socialtjänsten betraktar psykiatrisk problematik som landstingets ansvar. Sedan kan det vara så att det finns samverkan i olika frågor och behandlingar där vi har ett gemensamt ansvar skriver hon vidare. 
Överklagan ska lämnas in inom tre veckor! Jag vet inte riktigt hur det går till. Om jag kan överklaga via mail eller..... Det känns som att det knappt är lönt att göra en överklagan när de anser att det är landstingets ansvar. Det måste väl vara landstinget som får tummen ur och bestämmer sig. Antar jag! 
Jag hoppas att det börjar röra på sig efter semestertiderna i höst!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...