onsdag 24 juli 2013

Redo för snigelposten

Vi åkte förbi dottern i eftermiddag så att hon fick läsa igenom det jag hade skrivit och sedan underteckna intyget, så får jag stoppa det i brevlådan i morgon. Jag poängterade för henne att jag inte har något intresse av att läsa hennes journal och det ville jag att hon skulle veta. Jag förklarade även att i en journal så skrivs alla händelser som har hänt, allting som hon har gjort och alla sjukdomar / diagnoser ned. Det spelar ingen roll om du läser journalen för du vet ju ändå allting, sade hon. Min goa fina flicka! 

Hon frågade mig om skjuts till busstationen på fredag men precis vid den tiden så ska jag följa med A till kvinnokliniken och pappan jobbar den dagen. Det lutar åt att hon måste ta bussen eller taxi. Så tokigt! 

Har för övrigt haft en underbar dag i det strålande vädret som råder här nu. Varmt så in i norden och barnbarnet på besök i några dagar! Bad och lek på gården, skratt och glädje och mysigheter - det är sommaren i ett nötskal! Mitt barnbarn är världens goaste lilltjej som i går till exempel då hon sitter i sin matstol och precis har ätit. Då säger hon: Vet du en sak mormor? I morgon ska du få låna min mat. Vet du en sak till mormor? I morgon ska du få låna min tutte och kanin. Vilket generöst barnbarn jag har! 




 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...