torsdag 4 juli 2013

Svårt läge

Det verkar lönlöst att få till det inför en bedömning. Es samtalskontakt är på semester, vikarien för henne går på sin semester snart och ingen annan sätts in, enhetschefen på boendet är ledig, den ena av två kontaktpersoner är nu på semester fram till augusti och den andra går på sin ledighet om någon vecka som jag förstod det. Kvar finns jag och E samt hennes pappa och någon ordinarie ur personalstyrkan på boendet. Så jag vet inte om det blir någon bedömning ändå. Hoppas på det!
Sedan återstår ju det största problemet......att få någon som betalar för vistelsen. Där hoppas vi på att anmälan till socialtjänsten ska göra nytta. Positivt tänkande gäller!

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...