tisdag 6 augusti 2013

Ännu ett avslag

Jag fick ett samtal ifrån min dotter om att socialnämnden ännu en gång har avslagit vår ansökan om behandlingshem för henne. Jag är inte förvånad men besviken på deras inställning om att det är landstingets ansvar när det handlar om ett självskadebeteende. 
Nu har vi tio dagar på oss att överklaga till Förvaltningsrätten men jag tvivlar lika mycket där på att det blir ett positivt beslut av den överklagan. 

I morgon ska E träffa sin samtalskontakt och höra med henne vad hon tycker om Lenagården. Jag berättade att jag hade sänt henne ett mail men inte fått något svar. E själv känner att det är en skrämmande tanke att flytta så långt bort från oss alla så klart. Men jag har sagt som så att hon kan ju i alla fall ge det ett försök OM det skulle bli så att hon får fara. Vi får väl se var allting landar i slutändan.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...