fredag 30 augusti 2013

Åter hemma

Då var man igen efter två veckor med sol och bad! Vi har haft helt underbara dagar där jag har fått se en E som jag inte har sett på flera år. Hon har skrattat och varit glad, pratsam och trevlig! Hon har verkligen mått bra den större delen av semestern och jag har för första gången på flera år känt en enorm lycka inombords när jag har hört hennes skratt och sett henne må så pass bra. 
Jag är oerhört glad över detta och jag hoppas att det fortsätter i rätt riktning och att hon inte får ett hemskt bakslag. Rädslan finns där men jag försöker att vara här och nu och inte ta ut något i förskott. 

Vi har badat i medelhavet, vi har badat i poolen, vi har skrämt bort små firrar som ville provsmaka på oss i havet, vi har spelat UNO, vi har kort och gott.....haft det helt fantastiskt!! E sade på flyget på väg hem att hon har haft kul och att hon tycker att det har varit trevligt. Inget snack om det förflutna, inget snack om framtiden och inget snack om hennes skadade underarmar. Hon har alla ärr på baksidan av armarna, som inte syns om hon inte vrider armarna och tre fyra på framsidan men de på framsidan syns inte så mycket heller förutom ett ärr, som lyser brett och rött. Några ärr på låret såg jag också men tack och lov inget mer. 

Nu får vi börja på att spara inför nästa sommars resa! Längtar redan!!! 

Det var min bror som hämtade oss i går kväll på flyget och han berättade att min pappa hade varit på vårdcentralen i förrgår då han mer eller mindre rasade ihop och det blev ambulansfärd upp till sjukhuset. Han blev inlagd! Jag vet inte mer men ska ringa min mamma i dag som inte heller mår bra. Hon gjorde en undersökning i början på denna vecka och jag måste höra hur det gick med den. De skulle kolla hur tumören i lungan såg ut, om det har blivit fler metastaser och så. 
Uppdatering:
Har pratat med mamma som berättade att det var pappas hjärta som krånglade på grund av en medicin men nu är han hemma igen. Skönt det! 
Hennes egen undersökning i början på veckan hade hon inte fått något besked om men de hade ringt efteråt och ville att hon skulle komma på tisdag kommande vecka för fler provtagningar och undersökningar. Hon blir förstås rädd när de ringer så fort och vill ha dit henne igen. 
Jag har lovat att skjutsa till lasarettet och stanna där eftersom hon ska på olika ställen på sjukhuset och hon inte orkar gå mellan avdelningarna. Får ta bilen och skjutsa henne från entre till entre! A ska opereras på måndag och förmodligen så blir det ju en bukoperation och då blir hon nog kvar i alla fall till på tisdag. Jag får väl tillbringa några timmar hos henne då medan mamma är på sina undersökningar.  


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...