måndag 5 augusti 2013

Långt samtal

Jag har haft ett långt samtal med en kille som förlorade sin pojkvän ( har nämnt det i tidigare inlägg ) i en överdos av tabletter för ca ett år sedan. Denna kille har sedan dess kämpat som en galning för en slags upprättelse och för att få fram hur fel psykiatrin i vår stad har gjort. Hur felbehandlad hans pojkvän blev när tabletter skrevs ut osv. Jag beundrar denna kille för hans glöd och hoppas verkligen att psykiatrin tar till sig de fel som har begåtts så att inte fler dör. 
Vi kommer att hålla kontakten och i morgon kommer en artikel om detta att finnas ute i vår dagstidning, Västerbottens - Kuriren. 

Min E skrev i dag att hon längtar till Turkiet men att hon är orolig att jag ska prata om behandlingshem osv under resan. Jag har försäkrat henne om att när vi åker i väg så är det för att ha semester från allting sådant och för att ha roligt tillsammans. Inget snack om det som har varit, inget snack om det som komma skall utan nu ska vi ha trevligt ihop. Jag längtar också och jag längtar efter att få umgås med min dotter. Bada och sola ihop och bara vara! 
 



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...