tisdag 13 augusti 2013

Råd och Stöd

För flera år sedan så kom jag i kontakt med en kvinna som var väldigt hjälpsam och trevlig när vi behövde hjälp för E. Hon ordnade så att E fick flytta till boendet och man kände att hon var engagerad och förstående. 
I juni träffades vi igen då på ett möte på Es boende! Kvinnan har börjat att jobba på Råd och Stöd som E är inskriven i sedan en tid tillbaka. Hon var lika trevlig nu som då och jag slängde i väg ett mail till henne för några veckor sedan om att vi skulle behöva hennes hjälp igen. Hon har varit på semester men återkom i går och i dag fick jag svar på mitt mail. 
Hon skulle försöka att nå E för att få bekräftelse på att det är okey för vår dotter att de snackar med oss. Vad exakt hon kan göra för att vara till hjälp vet jag ej men en ide är att hon pratar med de berörda inom landstinget. Kanske kan det påverka dem i rätt riktning så att E får fara till Lenagården. Som ni hör så har jag inte gett upp! Det kan jag bara inte göra så länge jag vet att vår dotter har tankar på att skada sig och har ångest. 

Jag pratade med min pappa nyss! Han ville förklara varför han lät så avvisande igår när jag ringde honom i ett ärende. Han hade mått fruktansvärt dåligt och var väldigt trött, men han hoppas på att få fräscha upp sig med lite nytt blod snart igen.

Mammas cancer i blåsan fick de ju bort med strålningen och det var ett lyft för henne. Hon fick tillbaka sin livsvilja! 27 augusti ska hon undersökas på nytt för att se hur tumören i lungan ser ut. Jag hoppas att den inte har vuxit och att det inte har blivit fler metastaser. 

 


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...