fredag 9 augusti 2013

Sjukhusbesök

Efter ett par timmar på sjukhuset med A, ultraljud, träff med narkosläkare och provtagningar så vet vi i alla fall nu att hon kan följa med oss till Turkiet. Vi vet att operationen blir den 2 september, vi vet att det blir en bukoperation och inte titthål som det var sagt ( om det inte ändras vid operationstillfället ), vi vet att det kan bli så att de tar båda äggstockarna och livmodern. En cysta har blivit till tre små med två skiljeväggar och med tanke på hur de ser ut ( enligt läkaren så ser tumörer ut på så sätt ), så vill de göra operationen hur som haver. Men samtidigt så visade tumörmarkören på liten risk för cancer tack och lov men läkaren törs inte chansa och anser att de absolut ska tas bort. Det känns lite oroväckande för oss alla men vi är glada över att A kan följa med på vår resa och vi tänker ha så kul vi bara kan och glömma allt vad cancer och självskadebeteenden heter. Det är ju så att mina föräldrar har cancer som jag har nämnt förut i min blogg. 
Efter läkarbesöket så for vi och hämtade avslaget från socialnämnden hos E som hade varit och jobbat i dag men som såg blek och trött ut och som hade huvudvärk, sedan for vi och växlade pengar och nu blir det en powernap ( vaknade före fem som vanligt ) innan middagen. Pappa ringde förresten tidigare och undrade hur det var med E. Han oroar sig och är väldigt fäst vid henne. Han berättade att han hade fått åka ambulans till sjukhuset efter att ha haft ont. Inget allvarligt så men han har hostat sönder ett revben visade det sig och eftersom han har cancer i skelettet så börjar det nog på att vara skört och hans mediciner kan också påverka. Som mamma sa: Det här är bara början! Jag vill bara hålla för öronen och inte veta för det är så smärtsamt.


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...