lördag 14 september 2013

Avkopplande kväll

Jag blev bjuden på middag på en indisk restaurang av min bästa vän M, ännu en gång! Han har funnits där för mig i med och motvind och vetskapen om att jag alltid kan lita på honom väger tungt. Tack fina M för att du är den du är! 

Först gick vi till Invito och tog ett par cider innan restaurang besöket. När de har infravärme uppsatt så går det utmärkt att sitta ute än så länge. Precis vad vi också gjorde! Mysigt!
Efter det blev det middag på TajMahal som är ett av mina favorit ställen med en underbart god mat. Jag tog en rätt som heter jumping chicken som är gudomligt god med grönsaker och kycklingfile i en smarrig kryddsås av något slag. Det enda jag inte gillar med den är att de har zuccini i rätten och det tycker jag verkligen inte om. Fast det var bara att peta bort den!

Eftersom vi bor på varsitt håll jag och min goda vän så krånglar det alltid med busstiderna. Att få dem synkade är inte alltid så lätt och i kväll var det då hopplöst. Det slutade med att jag ringde Es pappa och frågade om han kunde hämta oss. Efter lite övertalning och löfte om pröjs så ställde han upp. Tack T för det! 
Behöver jag nämna att dogsen var nöjda med att matte kom hem igen efter några timmar på vift. 

Jag pratade med E i dag! Hon hade lite problem med en faktura på dansen, som inte hade dragits som den skulle och undrade hur hon skulle gå till väga. Hur som helst så beundrar jag henne som går två danskurser i veckan utan sällskap av någon hon känner. 
Den tösen har skinn på näsan ska ni veta! 

Det är jättebra att hon tar sig för saker och har något att göra om kvällarna. Jag är en stolt mamma!
Hur hon mår vet jag egentligen inte riktigt men jag tycker att det låter som att hon fortfarande mår rätt så bra. Jag hoppas att jag har rätt i det! 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...