söndag 8 september 2013

Oväntat besök

Fick i dag oväntat besök av kennelkonsulenterna som ville checka av miljön och hundarna. Det gick bra och de tyckte att hundarna var trevliga och välskötta och att jag var väl insatt i rasen. 
Jag tycker att det är bra att konsulenterna finns dels för att hålla koll på kennelägarna runt om i landet och dels för att de kan ha tips och ideer att komma med. 

Pappa ringde i morse och han sade att han betalar verkstadsräkningen åt mig. Himla gulligt gjort av honom men det är sån han är! Världens snällaste pappa och det gör förbannat ont att både se och höra hur dålig han faktist är. 

I fredags när vi skjutsade honom från och till biltvätten så berättade han om episoden då han fick åka ambulans in till akuten efter att ha kollapsat på vårdcentralen. Anledningen till att han nu har slutat med sin bromsmedicin för prostatacancern är att den orsakade hjärtproblem hos honom då den krockade med någon annan medicin, som han tar. Inte bra! 

I morgon ska han till onkologen för att höra vad som nu händer. Han har blivit så gammal både till utseendet i sättet, händerna har blivit så rynkiga, han till och med låter gammal på rösten eller som att där inte finns någon kraft längre. Han orkar knappt köra bil längre och än mindre gå. Det är smärtsamt att se! Nu kanske det låter på mig som att han är döende och det är han inte ännu men han har tappat mycket av den han har varit. 

I morgon ska E och hennes tvillingsyster på spa under eftermiddagen. Så kul att de ska ses och mysa ihop!

I morgon kl.18 är det en manifestation mot nazism i stan och självklart ska jag ned liksom många många andra. I går hade nynazisterna en demonstration på torget och uppträdde helt crazy med att kasta glasflaskor, slänga ut någon slags skadlig gas eller vad det nu var de använde sig av och muckade med folket och polisen runt omkring. Min dotter dvs E hamnade mitt i skiten och upplevde det mycket obehagligt och såg barn som skadades av glas. Jag förstår henne för vem vill höra och se sådant!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...