fredag 6 september 2013

Som jag trodde

Jag har pratat med dottern för att höra hur hennes möte gick och det blev som jag misstänkte. Inget Lenagården för henne även om de håller det öppet utifall att...
Läkaren tror att E inte skulle klara av att ha DBT i grupp som de har där förutom enskilda DBT behandlingar och sade att det finns olika alternativ här i stan i stället.
Som till exempel Steget och Tegs Behandlingshem! Steget tyckte andra förut i alla fall att det inte var något för henne eftersom det bara var några gånger i veckan på dagtid. Behandlingshemmet på Teg har en bekant till mig varit på en gång i tiden. Hon blev inte bättre av den behandlingen men å andra sidan så var hon verkligen verkligen under isen och djupt inne i ett tablettmissbruk utöver sin galet jobbiga ångest. 
Bara för att det inte fungerade på henne så kan det ju faktiskt vara bra för E. 

Jag hade på känn att det skulle bli så här och ligger nu lågt så länge som E mår bra och glädjer mig åt det som är nu. Om hon sedan försämras igen så får vi ta ställning till vad som då ska göras. Eller....jag kan inte göra så mycket därför att jag har gjort allt i min makt under de här månaderna sedan hennes första självmordsförsök och ändå har inget hänt. Som anhörig är man jäkligt liten på jorden!
Hennes läkare skulle ringa mig så jag får vänta ut hans samtal och höra vad han har att säga. 




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...