fredag 20 september 2013

Tankar

Jag vaknade långt före fem i morse av att jag hade drömt en mardröm. Hade sedan svårt att somna om och i stället började tankarna på att snurra. 

Jag insåg att jag är galet arg på min dotter, arg för att hon faktiskt försökte att ta sitt liv inte bara en gång utan flera gånger. Arg på att hon var så sjukt nära på att dö ifrån oss, arg på att hon faktiskt var beredd på att dö ( men ändå inte ) och lämna oss i familjen som älskar henne i en stor sorg. Samtidigt som jag förstår hur hon kände det eftersom det ÄR olidligt att gå omkring med en ångest som förgör en.
Men att laborera med tabletter och annat skit så där är inte bra!

Jag undrar ofta hur hennes kropp mår efter dessa överdoseringar och hoppas att lever och andra organ inte har tagit för mycket stryk. Man ska ju också tänka det att hon utöver sina överdoser äter flera sorters mediciner och så har gjort under många år. 

Ja som ni hör så har jag en del att bearbeta! Jag har en bitterhet inom mig som jag måste bli av med. Jobba på! 
Jag älskar min dotter av hela mitt hjärta och jag är så glad över att hon mår bättre. Trots det så känner jag en oro inom mig som endast för stunden kan stillas ( som till exempel härom dagen ), så som då jag har pratat med henne och hört att hon mår bra. Alla år av oro har satt sina spår och det tar tid även för en anhörig att läka.


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...