onsdag 2 oktober 2013

Bamse

Mitt barnbarn är på besök och ska sova här då hennes mamma jobbar kväll på sjukhuset. Just nu lyssnar hon på bamse på Spotify och favoriten är sången om bamse. Hon kan den utantill och den ska spelas om och om igen. 
Jag önskar att det fanns en " repeat " knapp där jag bara behövde trycka en gång och sedan kördes sången oavbrutet. 

En dag när hon och hennes mamma var på ica maxi så var en kompis till mig där samtidigt. Hon hade hört ett barn sjunga högt och ljudligt sången och fick syn på mitt barnbarn och hennes mamma. Givetvis så var det tösen som sjöng bamse för fulla muggar! 

I går fick A veta att det som opererades bort för en månad sedan var ofarligt. Skönt! 
Mina föräldras cancer hålls i schack! Mamma ska på återkontroll om tre månader och pappa har nu en medicin som gör att han känner sig lite piggare. Jag hoppas att det håller i sig så att vi får fira julen tillsammans detta år. 
Om det inte skulle bli det så kommer jag att resa bort över julaftonen. Då får det nog bli en färjetripp! Jag har egentligen svårt för julfirande överhuvudtaget och tycker att det blir en sådan hysteri över det hela. Även om det är mysigt med julsånger och pyntet samt den goda maten. 

Julen som var firade vi här med mina barn, barnbarn och min bror samt dotterns dåvarande pojkvän. Det var väl i sig trevligt och det är alltid mysigt att fira med sina nära och kära. Men det kändes onekligen tomt att inte fira med mamma och pappa, som hade tackat nej på grund av deras sjukdomar. De orkade helt enkelt inte med att fira någon jul. 
Bild på Bamse

 


 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...