fredag 25 oktober 2013

Behandlingshem

Dottern har en date med socialsekreteraren på tisdag som jag har nämnt i gårdagens inlägg. Jag kommer inte att vara med men en ur personalstyrkan på boendet är med som ett stöd åt henne. Nu verkar damen i fråga sjysst så det kommer säkert att gå bra. 

E skulle säga till henne att hon vill fara på ett behandlingshem men allra helst i Kramfors eftersom det blir närmare hem i så fall. OM det nu blir något av det vill säga! 

Det enda vi nu kan göra är ju att vänta ut vad kammarrätten beslutar sig för. Ger de avslag på att E ska få åka i väg och få hjälp då vet jag inte längre vad vi tar oss till. Då känns det som att vi är i en återvändsgränd. 

Möjligen så finns det i så fall en liten pyttechans att landstinget kan gå in och betala för det men det ska nog mycket till i så fall. De ser ju inte E som tillräckligt sjuk trots allt hon har gått igenom i alla de här åren som har varit. Speciellt det sista året där hon har mått fruktansvärt dåligt och det vet de ju om. 
Men landstinget det vill säga psykatrin tycks göra bedömningen att när de är döda......ja då var de nog tillräckligt sjuka! Eller hur tusan ska man tolka det?! I don´t know! 

Es syster har tjatat på henne i dag om det här med behandlingshem berättade E. Att hon ska absolut fara om hon får chansen och att hon ska säga på tisdag att hon vill åka. Bra syster E har!! Vi alla bryr oss ju om E och vill att hon ska bli frisk. 



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...