tisdag 29 oktober 2013

Behandlingshemmet

Jag mailade till det behandlingshem som skulle passa E så jättebra och kan inte annat än undra hur bra det är då för henne??!! Jag fick detta svar:

Vi kan inte säga att självskadebeteende är något vi är speciellt kunniga på och vi har ej heller terapi mot det. 

Mycket märkligt är det därför att Es kontaktperson har pratat med hemmet och säger att det skulle vara så bra för E. Jag trodde att det var hjälp för sitt självskadebeteende hon skulle ha....

Nej! Vi får vackert leta vidare! I väntan på att hon någon gång ska få komma sig i väg... Såvida det inte är fel behandlingshem jag fick kontakt med vill säga. Men hur många finns det i den där staden med det namnet?!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...