onsdag 16 oktober 2013

Domen

Dottern som är hemma i dag också ifrån jobbet kontaktade mig och ville ha tillbaka domslutet från förvaltningsrätten, som jag lånade för att kopiera. Hon ville ta med sig det till sin samtalskontakt! Eftersom jag inte ska ut med bilen något mer förrän i kväll så erbjöd jag mig skicka vad som stod i det via mail. Så kunde hon sedan visa upp det till samtalskontakten till dess hon har fått originalet men det var inget alternativ. 

Jag förstår att E vill prata om beslutet med kontakten eftersom det rörde om en hel del i flickan. Jag kan bara hoppas på att damen på rehab psyk går på vår linje och intalar vår dotter att det är en bra dom och det bästa för E. 
Men hon kommer kanske att föreslå något behandlingshem här i stan.... jag har haft vänner som har varit på dels tegs behandlingscenter och dels på ett annat för sina psykiska problem. De blev inte bättre av de ställena så min erfarenhet är inte den bästa av dem. Därför tror jag mer på tex Lenagården som Anna Kåver rekommenderade och hon om något vet att det är ett bra behandlingshem. 




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...