måndag 7 oktober 2013

Ett lugn

Under morgon promenaden med hundarna i de tidiga timmen kände jag med ens ett stort lugn och tänkte att det är enormt skönt att E mår bättre, att mina föräldrar som är cancersjuka är inne i en bättre period, att jag har A vid min sida, mina lurviga fyrbenta, ett högt älskat barnbarn och ett fint hus i ett lugnt område med bra grannar.

Eftersom de stunderna när jag har kunnat slappna av till fullo har varit få under många år så blir jag så glad när jag kan känna det. Jag vill hålla kvar den känslan av att allting är bra och njuta av de dagarna. Släppa oron och funderingarna och bara vara här och nu! Ett bra koncept om jag får säga så...

I övermorgon ska jag till tandläkaren och påbörja jobbet med nya framtänder. Gruvar mig redan nu men kommer att vara helsikes glad när det hela är över. På fredag ska vi med en av tikarna till veterinären för en kontroll när vi ändå ska ta hjälp för kloklippningen på den äldsta tiken. Jag har svårt att se klorna och det gör att det blir problem med klippningen och hon har dessutom svarta klor. Tiken som ska kollas har lite ont tror vi i bakbenet och haltar ibland. Hon är ovillig att följa med ut på promenader och är med sina tio år " pensionär ". Vi får hoppas att allting går bra!



 

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...