onsdag 16 oktober 2013

Fler i vår situation

Vi är många familjer i den här situationen och det är inget annat än tragiskt att unga flickor och pojkar med för den delen mår så dåligt att de skär sig. När jag växte upp så var det verkligen inte vanligt med självskadebeteenden så när min dotter började med det var allting så nytt för mig. Jag hade visserligen en bästa vän som skar sig men i övrigt så kände jag inte till någon som gjorde det.

Nu när det här med nyheterna kom på tapeten så är det både en och en annan som tycker att jag borde ställa upp ( så klart anonymt i så fall som jag har poängterat tidigare ) för att andra i vår situation ska få höra vår story, vår kamp och att det gäller att kämpa och inte ge sig hur jävligt det än är. 

Det jag framför allt har saknat under de sex sju åren som jag har vetat om att min dotter skär sig är ett BRA bemötande från alla dem som har varit inblandade i Es liv. Där behövs det förändras en hel del i vården! Ett bra bemötande och ett bra samarbetet är A och O!

Jag har inte hört av tv 4 efter att jag svarade att det ska vara ett anonymt inslag om det ska bli något men de kan ju reka läget - vad vet jag?!
Det spelar väl kanske ingen större roll för jag når ju ut till folk via denna blogg. Inte till lika många förstås men för mig handlar det mest om att få dottern på rätt köl igen och det är det som är mitt största mål. Jag slussar henne vidare kanske man kan säga och finns där för henne när helst hon behöver mig, men det stora jobbet får hon göra själv tillsammans med proffsen. Till E vill jag säga: Fortsätt kämpa för du fixar det här och du ska se att allting ordnar sig till det bästa. Jag älskar dig!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...