tisdag 8 oktober 2013

Förkylningstider

Har precis pratat med mina båda döttrar och mitt barnbarn som alla tre var förkylda och hemma i dag från jobb och dagis. Det är ju förkylningstider men min ena dotter har varit risig länge nu. Hoppas att det vänder snart! 
Själv så har jag nu för andra dagen på raken ont bak i ryggen men det är inte den vanliga värken. Känns mer som en muskelvärk eller något. Låg hela dagen i går med värmedynan! 

I dag blir det att ta det lugnt! Ska pyssla om hundarna lite, ansa tovor och klippa klor. Ingen uppgift jag är så väldigt förtjust i då jag har svårt att se klorna men någon måste ju göra det. Funderade på att bjuda över döttrarna men avvaktar till dess de är friska igen. Då får det nog bli en familjemiddag! Ibland saknar jag deras närvaro fastän det har gått flera år sedan de flyttade hemifrån. Värst var det då i början när det blev så tyst och tomt här hemma. Ingen musik från rummen, ingen tvätt på golven, inga tio glas på diskbänken.....konstigt nog så saknade jag till och med det där! 
I går var jag en snabbis och hjälpte min mamma att damma av en stor hallmatta och lovade att snart åka dit och städa deras hus. Dammtorka, dammsuga och tvätta deras fönster. Själva orkar de ju inte det längre. Men hon ringde för en stund sedan och sade att jag inte behöver ta fönstren utan att de kanske lejer bort det jobbet. Det påminner mig om att våra fönster också borde rengöras. Jag önskar att jag hade en fönstertvätt Kärcher som ska vara så bra. 

Fönstertvätt Kärcher WV 50 Plus




 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...