torsdag 17 oktober 2013

Full rulle

I dag har det varit full rulle känns det som men som alltid är det helmysigt att umgås med barnbarnet. Vi for en sväng till mina föräldrar och hjälpte dem att bära in packningen från stugan och sedan hade vi det bara trevligt på hemma plan. 

Efter middagen återlämnade vi tösen till hennes mamma och for sedan till E för att lämna igen originalet på domslutet som hon ville ha igen. Hon hade farit till jobbet i dag ändå men såg blek och lite trött ut. Huvudvärken har varit tuff i dag berättade E men hennes pappa hade kommit förbi med några värktabletter som hennes syster hade fått utskrivet av en läkare för huvudvärk. Två tabletter fick hon att ta i kväll och förhoppningsvis så lättar hennes värk. 

E hade som liten cystor på hjärnan men de skulle inte ställa till med något elände utan skulle bara få vara. Jag vet inte hur det ser ut nu - om de ens finns kvar. En gång efter det att hon var liten liten knatte så har de röntgat hennes huvud för det där. Men inte sedan dess och det är många herrans år nu. Jag sade till E härom dagen att hon kanske borde begära att få en ny röntgen igen på huvudet för att se om cystorna är kvar eller inte. Tanken slog mig att tänk om det är så att de är kvar och att det är de som orsakar hennes huvudvärk. Eller så inte...det är en typ av spänningshuvudvärk E har.

Det är helt stilla för tillfälligt runt E! Ingen från socialtjänsten har hört av sig efter domen, ingen från Lenagården har kontaktat mig och från TV 4 nyheterna blev det tyst. Kanske det rör lite på sig till veckan!

I morgon gör vi helg och sticker ut till stugan och har det trevligt. Både fyrbenta och tvåbenta älskar det stället! Lite bastubad, mys framför kaminen, god mat och dryck så snackar vi avkoppling på hög nivå.





 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...