söndag 13 oktober 2013

Funderingar i natten

Jag vaknade vid fyra snåret i natt och hade sedan svårt att somna om. Tänkte mycket på att förvaltningsrätten faktiskt förstod Es problematik och allvaret i det hela. Jag har inte riktigt kunna fatta ännu att det verkligen blev ett positivt beslut. 
Det som dock bekymrar mig är att jag känner så starkt att E inte kommer att vilja fara till Lenagården nu när hon mår bättre. På ett sätt så förstår jag henne i det här med att bryta upp från allt det trygga och invanda men samtidigt så borde E absolut ta den här chansen att få åka iväg och få en riktig och konkret hjälp. OM nu inte socialnämnden överklagar till kammarrätten och OM nu inte LG säger att de inte kan hjälpa henne. 

Det vi nu får göra vi som känner E är att försöka få henne att förstå vilket erbjudande det här är till ett tillfrisknande och ett liv utan mediciner och ångest. Jag hoppas på att hennes tvillingsyster kan övertala henne till att åtminstone åka och titta på behandlingshemmet. Det E säger är att det är väl ingen skillnad mellan den behandling hon har nu på psyket och den behandling som är på behandlingshemmet. Hon säger att det är ju samma behandlingsformer, så varför ska hon då åka i väg. Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det om jag ska vara ärlig men hoppas på att de på Lenagården kan förklara för henne skillnaden. Det är ju inte bara behandling utan så mycket mer att vara på ett sådant ställe som LG. 

Det kommer att bli problem med att motivera E men vi får göra vårt bästa. Jag hoppas att personalen på hennes boende också går på vår linje och talar med E om det här och försöker att motivera henne de också.

I dag när vi ska lämna av barnbarnet hos hennes mamma så ska vi åka förbi E och hämta beslutet från Förvaltningsrätten och ta en kopia. E vill ha kvar sitt och jag vill ha kopian! Jag har en pärm där jag sätter in alla papper om E och det har blivit ett antal kan jag ju säga. 





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...