fredag 11 oktober 2013

Helg

I dag har vi varit till Vännäs och Vännäsby i ärenden och på lunch. Jag försöker att hålla igen men när man blir bjuden på gomaten hos AKs föräldrar så är det stört omöjligt att äta lite. Biffarna hon gör är oslagbara! 
På morgonen for vi först och handlade åt mina föräldrar medan mamma var på terapibadet. Pappa var den som handlade förut men han orkar inte det längre. I går hade han varit på onkologen och jag frågade honom i dag hur det hade gått. 
Cancern hade spridit sig ännu mer i skelettet så det var inga roliga nyheter. Han är också i dålig kondition hela han tycker jag. När vi kom dit i morse så satt han och inhalerade i en c - papp som han har om natten. Men tydligen så använder han den annars också eftersom han har det tungt med andningen vilket kan höras ganska så väl. Jag blir så ledsen att se honom så risig och alldeles gråtfärdig. 

För en tid sedan så försvann en sjuttonårig flicka från en by här utanför. I dag fick jag höra att hon hade hittats död i skogen där hon hade hängt sig. Det gör ont inom mig att ännu en ung flicka tar sitt liv och återigen påminns jag om hur nära det var för E att hon inte hade överlevt. Ännu en gång blir jag rädd att hon ska hamna i en depression och göra ett nytt självmordsförsök. Sådana här händelser som med den unga flickan som nu tog sitt liv väcker upp en massa inom en. Jag lider med hennes föräldrar, småsyskon, kompisar och släktingar. 

Vi har i eftermiddag varit och handlat en trådlös telefon till mina föräldrar då deras gamla har gått sönder. Själv tog jag bort hemtelefon för många år sedan och har aldrig ångrat mig. En onödig utgift som jag ser  det.

E ville ha skjuts till sina kusiner i eftermiddag men vi var ju inte hemma, hennes pappa och syster jobbade så det blev att hon skulle ta bussen dit. Hoppas att hon får det trevligt! Hon var fortfarande förkyld men mådde i övrigt bra. 

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...