fredag 18 oktober 2013

Huvudvärk

E har det verkligen jobbigt med sin spänningshuvudvärk. Den släppte inte riktigt under gårdagskvällen trots värktabletterna. Hon berättade för mig i dag att ibland kan hon få så ont att hon blir yr och illamående. Det låter nästan som någon typ av migrän men då får man visst ont på ena sidan av huvudet hade någon förklarat för henne. E får ont i hela huvudet och i nacken! 
Hon ringde mig tidigare i dag och undrade lite över vad hon ska göra med huvudvärken men det är inte så mycket att göra än att vänta till på måndag och försöka få tag i läkaren. 

Jag har i alla fall lovat bort en behandling av A för hennes huvudvärk och nackbesvär i eftermiddag. Eftersom E nu har sådana problem! Jag önskar själv att jag kunde vara till hjälp på något sätt eftersom jag tycker så synd om dottern. Hon har haft huvudvärk i alla år och till en viss del beror det förmodligen på hennes synskada eftersom hon får anstränga sig mer än de som ser bra och det ger så klart spänningar. Dessutom så hör hon också lite dåligt på det ena örat så även där får E anstränga sig lite extra. 

Jag har varit och handlat åt mina föräldrar denna morgon och ska nu packa lite så smått inför stugvistelsen. Min gamla tik fick förresten hänga med till päronen och hon blir alltid lika ivrig när vi har klivit ur bilen. Det vankas alltid god mat så som skinka eller kyckling hos dem och det är Cindy väldigt medveten om. 
I dag var inget undantag och att hon är tretton år gammal kan man inte alltid tro. Det var en rasande fart på tiken när hon sprang från bilen till dörren. 
Hon blev så ivrig att hon började att hosta och sedan när vi skulle hem igen så hostade hon till igen och kräktes upp en stor sträng av vitaktigt skummigt slem. Det brukar hon aldrig göra! Denna tik har vanligtvis en mage av stål men kanske blev hon för ivrig och drog i kopplet så att halsbandet tryckte mot halsen. Men med tanke på att hon är lite äldre så får man numera alltid vara lite observant. 
Vi har också märkt att hon börjar bli lite virrig på något sätt. Hon kan gå till altandörren eller yttedörren men när man ska släppa ut henne så går hon därifrån, hon kan morra lite åt mig ibland och det har hon aldrig någonsin gjort under alla år, hon skäller mycket mer än förr när man kommer hem och slutar nästan inte. Lite sådana grejer märker vi av på gamla Cindy. 

Flickorna var nio år då jag köpte henne - tänk vad åren går! Jag minns då jag tog med mig Cindy på en promenad när jag följde barnen till skolan. Deras fröken ville att jag skulle ta med Cindy in i klassrummet ( hon var ju bara valp då ) så att de andra barnen fick hälsa på henne. Så klart att jag gjorde det men jag hann bara in i klassrummet så satte sig Cindy och bajsade på golvet. Barnen skrattade gott åt det där och matte själv skämdes litegrann. 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...