tisdag 15 oktober 2013

Kedjan

Har nu varit en snabbis till dottern och överlämnat sugproppen och hoppas att hon får till stoppet. Hon hade inte tid med mamsingen i dag för personalen var där och hade kedjan med henne. En slags terapi kan man säga när något har hänt så som att man till exempel har ångest, vilket E hade i morse och det var därför hon ej for till jobbet. Fast det hade jag redan räknat ut! 

Det är så härligt med E att hon berättade detta för mig i sms. Hon brukar inte vara så öppen men har börjat på att släppa in mig mer och mer i sitt liv och det glädjer mig enormt mycket. Jag vet ju dessutom hur det är att ha ångest! Senast i går hade jag en släng av det men fick en behandling av A så att det sedan kändes bättre. Jag får inte en sån där jobbig ågren längre, men den kan numera sätta sig som spänningar i musklerna och då speciellt i halsmusklerna och axlarna. Jag blir till slut hes och slemmig! Konstigt! Men så är det i alla fall!

Efter besöket hos E for jag en sväng till mina föräldrar och städade klart det sista inför deras flytt hem ifrån stugan. Nu luktar det så gott och ser så rent ut i deras hus.

För övrigt så är det stiljte på mail och kontakt fronten men socialtjänsten lär väl höra av sig till E snart skulle jag tro. De har väl fått domen från förvaltningsrätten de också. 



 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...