måndag 14 oktober 2013

Måndag

I natt har jag sovit gräsligt dåligt och vaknade redan vid 02 snåret. Sov där efter väldigt ytligt och tankarna snurrade! Jag vet att det är det här med E och hennes reaktion på förvaltningsrättens dom som gör att jag har sovit dåligt. Det var inte roligt att se henne igår! Hon såg verkligen ut att må dåligt och som jag sade till A så vill jag inte att hon ska rasa nu. Inte på grund av rättens beslut! 

Jag önskar att hon kunde känna att kanske få fara i väg kan vara till hjälp och att det inte handlar om att stjälpa henne. Att hon överlever, att hon inte  blir lämnad i sticket på något sätt och att vi i familjen finns kvar för henne. Jag är beredd att komma till E när helst hon behöver mig! Om jag så måste köra själv ( då ska ni veta att jag avskyr att köra bil ) så gör jag det. 

Jag avskyr att se E må dåligt och det gjorde hon som sagt var definitivt i går. Eller så var hon sur....eller en kombination....
Det är ju absolut inte ens säkert att det blir något av med Uppsala därför att socialnämnden kommer garanterat att överklaga. De som anser att det är landstingets ansvar att vårda E och de som ska spara in en himla massa pengar. Inte lägger de ut något på E för det vårdbehov hon faktiskt har. Inte ens för att förvaltningsrätten anser det! 



 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...