onsdag 16 oktober 2013

Minnen

Mina föräldrar flyttar i morgon bitti hem igen från stugan men då sticker vi ut i stället en sväng. Jag måste byta däck på bilen och fylla upp vedförrådet där ute. 
Sist jag var där så möblerade vi om på vinden där det är två sovrum och där jag och min bror sov förr om tiden. Sedan var det mina döttrar som fick slagga där uppe när de var yngre och jag ofta var ute i stugan med dem. Jag fann förresten en pyjamas som E hade under kudden i en av sängarna för ett par veckor sedan. Det är inte lite vemodigt! Jag ska tro att hon var någonstans mellan tio och tolv år gammal när hon hade den pyjamasen. 
Vidare så hittade jag igen dockor och docksängar som flickorna brukade leka med. Det kan bli något för mitt barnbarn att leka med när hon någon gång ska hänga med dit ut. 

Jag talade med E för en stund sedan och hon skulle gå på bio i kväll och det lät som att hon såg fram mot det. Hon hade däremot inte varit och pratat med sin samtalskontakt berättade hon. Hade visst inte orkat! Jag frågade E hur hon känner nu inför det här domslutet, en eventuellt behandlingshem vistelse och om hon har någon att prata med om det här. Det var både och lät det som men E snackar med personalen där hon bor och det är ju kanon. De verkar i alla fall tycka att det är bra med en plats på ett behandlingshem. Bra det!


 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...