måndag 28 oktober 2013

Ny vecka

Då var det måndag igen och en ny vecka där det händer lite saker. I morgon har ju dotra mi träffen med socialtjänsten. På onsdag ska jag byta ut mina sex framtänder till provisoriska kronor, som förmodligen kommer att se förjävliga ut eftersom tandläkaren rådde mig att inte stämma möte med någon under de två veckorna jag ska ha dessa provisoriska. Tror ni att jag har tänkt på det då.... Nej! För på torsdag är det ju eventuellt ett möte med TV 4 men om det blir något av så är jag ju i alla fall anonym. Får kanske förklara för reportern att det är då verkligen inte mina riktiga tänder ;-). 

På fredag är det en manifestation för narkotikans offer på rådhustorget som jag förmodligen kommer att gå på. Om vi inte åker ut till stugan! Men eftersom jag har sett vad knarket gör med människor så känns det väl ganska angeläget att vara med.
Blir det stugan i stället så får vi tända ett ljus där ute för dem alla som har avlidit. Tänker på dem gör jag ändå ibland! 

Skiftade däck i fredags till sprillans nya på verkstaden men såg senare att det högra däcket inte hade någon luft. Åkte iväg och pumpade upp det i tron att de hade glömt bort det. Morgonen där på var det åter slut på luft i däcket. 
Denna morgon var det även tomt på luft på vänster däck så nu har jag ringt till verkstaden och killen som jag pratade med sade att fälgarna var sönderrostade och då blir det så här. Så nu blir det nya fälgar också. Hoppas att det inte blir så dyrt!

 UPPDATERING:

Fick ett mail ifrån Es socialsekreterare som skrev att hon på grund av sjukdom måste stryka träffen i morgon. Hon återkommer till E när hon har tillfrisknat och kan ses.





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...