tisdag 29 oktober 2013

Överklagandet

Jag har nu varit hos dottern och hämtat den överklagan som socialnämnden har gjort till kammarrätten och det var bara kvinnor som satt och tog beslutet. 
Flera av dem känner jag igen vid namn och åtminstone en av dem är en vän till en vän till mig. I alla fall ute på Facebook! Den kvinnan bor för övrigt i den by som jag har själv bott i över tjugo år och där flickorna är uppvuxna. 

Jag läste upp mailet som jag hade fått från behandlingshemmet och hon såg lika förvånad ut som mig och sade men C pratade ju med dem. 
Har kollat upp ett annat också med samma namn och det kan ev vara det. Men det är mer inriktat mot neuropsykiatriska diagnoser, psykosociala funktionshinder samt lindriga begåvningshandikapp. Enligt E så är de även inriktade på självskadebeteenden. Om det är det behandlingshemmet som det talas om alltså. Det vill visa sig! 
Det vi föräldrar kan känna är att det är viktigt att det i första hand är ett behandlingshem för dem med ett självskadebeteende. Sedan kan vi ta resten och även om allting hänger ihop så är hennes skärningar och överdoseringar jätteviktiga att få bukt med. 

Nu vet vi ju inte om det ens blir något med ett behandlingshem i slutändan. Men ifall att så är det väl bra att ha lite koll! Jag tycker att det är kanon att de på boendet hjälper till med det med behandlingshem men bäst vore om vi kunde informera varandra. Då skulle missförstånd kunna undvikas!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...