torsdag 10 oktober 2013

Pälsängrar

E skickade mig en bild härom dagen på en larv som hon hade hittat i sin lägenhet. Det är inte första gången det händer! Personalen trodde att det är pälsängrar hon har som gäster. Det blev till att städa och röja i garderober för hennes del. Fortsätter det så får vi kontakta Anticimex som får sanera lägenheten. 
Vi hade för flera år sedan problem med fläskängrar i vårt hus och behövde få det besprutat i flera omgångar. Till slut efter en evighet så försvann de. Nu är jag väldigt noga med att försluta matvaror, förpackningar och aldrig låta hundmat stå framme. 

Tidigt tidigt i morse väcktes vi av den ena hunden som kräktes i sängen. Sedan var det stört omöjligt att somna om så jag låg och funderade på allt möjligt. På dotterns ex som tycks ha gått vidare och på hur hon tar det, på att jag ännu inte har hört något från förvaltningsrätten, IVO eller från landstinget. Har inte heller fått fram namnet på läkaren! Ej heller hörde hon någonsin av sig kvinnan på psyket som E pratar med. 

I går var jag och gjorde avtryck på de sex framtänderna som ska åtgärdas med nya kronor. Det är läskigt äckligt att få den där ställningen med geggan i munnen. Det gjordes både avtryck uppe och nere. Sedan blev jag skickad till en tandtekniker som plåtade tänderna och tog ut kronor som ska passa i färg och form. De blir lite ljusare än de jag har nu ( dem jag har nu är gråblåa och gula och saknar alltså helt emalj. De kommer också att göras lite längre eftersom jag har nött ned tänderna genom åren. 

Det kommer nog att bli jättefint när det är klart men jag gruvar mig för nästa date med tandis. Om två veckor ska  jag dit igen och då läggs en bedövning för varje tand som sedan slipas och där efter sätts provisoriska kronor dit. Tandläkaren rådde mig att inte boka in några möten under de kommande veckorna efter att de har satt dit dessa provisoriska gaddarna. Det ser inte alltid så bra ut! Ytterligare två veckor senare är det dags att sätta dit de riktiga kronorna. 
Spännande men nervöst!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...