lördag 26 oktober 2013

Pepp

Eventuellt så blir det ju en träff med TV 4 på torsdag om det inte ändras. Reportern frågade om jag trodde att E ville vara med och i dag hörde jag mig för med dottern. 
Hon fick lite att fundera på som hon sade! Jag vet att det är fler som är i samma eller en liknande situation som vår familj och vår dotter. Reportern frågade om jag kände till några rent konkret men jag vet inga på rak arm.
Det känns lite synd eftersom vi alla behöver nå ut och få fram budskapet om hur dåligt saker och ting sköts när det gäller vården till dem med ett självskadebeteende. 

Däremot så vet jag ju om mamman som förlorade sin dotter och jag vet om killen som förlorade sin vän i en överdosering av tabletter. Men jag vet inte om det är detsamma som vår kamp! Kanske på sätt och vis då allting handlar om att våra unga i samhället ska få hjälp och rätt vård och framför allt få må bra. Inte bara mediciner utskrivna av olika läkare och där de i vissa fall är rena rävgiftet och där de dödar. 
Det hade varit bra om deras storys också fick berättas!

E berättade att hon i går fick höra talas om behandlingshemmet i Kramfors som skulle passa henne. Där de även har kunskap i det här med att ha adhd och andra neuropsykiatriska diagnoser och hon vill hellre åka till det än Lenagården. 
Kramfors ligger ju närmare vår hemstad så det kan jag hålla med om. Bara de kan den här biten med självskadebeteende! 
Det är så himla positivt att dottern själv säger att hon vill fara dit och det gör det hela så mycket enklare. Vi kan kämpa tillsammans!
Till startsidan

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...