fredag 11 oktober 2013

Prostatacancer

Jag ringde och pratade med min mamma tidigare i kväll som berättade att det är sämre med pappa än jag trodde. Hans lever har tagit stryk av den bromsmedicin han har ätit och nu måste han gå på kontroll varje vecka. 
Naturligtvis så deppar han ihop av de dåliga beskeden men mamma finns där för honom och pratade med pappa om den sista tiden han har kvar. Hur länge eller hur fort det går vet varken hon eller jag för han vill inte prata om det. Jag hoppas att det tar sin tid men jag vill inte att han ska plågas i smärtor. Mamma som var så dålig där läkarna hade gett upp hoppet om henne mer eller mindre vände det för. Hennes tumör i blåsan försvann efter strålningen som hon fick tjata sig till men hon har kvar ett par skuggor på den ena lungan och ska gå på kontroll var tredje månad. 

Prostatacancer är en förrädisk sjukdom som pappa har haft länge nu. Han har genomgått operationer, strålningar, hormonbehandlingar och gud vet vad. Nu går det inte att göra så mycket mer!

E var ju till sina kusiners mamma i eftermiddag och sedan for hon till sin tvillingsyster och ska sova över där. Det är helmysigt att de umgås.


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...