torsdag 31 oktober 2013

Reportage

Nu har reportern på TV 4 varit här och ställt några frågor samt hämtat förvaltningsrättens domslut och socialnämndens avslag och deras överklagan till Kammarrätten. 
Vi satt nog och pratade i närmare 40 minuter och det fanns saker som hon tyckte var lika fel som oss föräldrar. Hon skulle i dag ringa runt till olika personer och forska lite. OM det blir något av det här så kör vi måndag el tisdag i utomhus miljö. Beroende på vädret! Endera filmar de då bakifrån eller så skuggar de bilden så att det ska bli ett anonymt inslag som vi önskar. 
Hade det bara handlat om mig själv så hade jag inte brytt mig om att vara anonym men för Es skull och för andra anhörigas skull också så väljer jag anonymitet. 

Vaknade i natt vid tresnåret av hjärtklappning och värk i munnen. Gick till slut och tog en alvedon och lyckades efter många om och men somna om på morgon sidan. Har vaknat flera nätter på sistone med hjärtklappning och undrar lite varför. Måste drömma något otäckt som jag inte kan komma ihåg.

En kompis till mig tipsade om olika steg att gå ifall kammarrätten går på socialnämndens sida och avslår en behandlingshem vistelse för E. Han pratade om EU domstolen mm! Jag vet inte ett dyft om sådant och tar tacksamt mot alla tips och råd som kan fås av er läsare också. Vi snackade till och med om att starta ett uppror eller en insamling som en hjälp för oss och alla andra i samma situation som oss. Vi kan omöjligt vara ensam om att kriga! Tyvärr!!
Reportern berättade för mig om en förening som heter SHEDO som jag tänker kolla in lite. De arbetar i alla fall med att sprida information, skapa opinion och ge stöd kring psykisk ohälsa, ätstörningar och självskadebeteende.


Jag tänkte på det i går kväll att det går inte en dag utan att jag är spänd och påverkad av allting som har varit och jag mår inte alls bra om jag ska vara ärlig. Det har tärt enormt mycket på mig att behöva bråka, behöva vara rädd och aldrig kunna koppla av helt och hållet. Jag har lätt till tårar lika lätt som jag har för att bli irriterad och mina muskler är spända som violsträngar. 

Den dagen E ses som frisk ( det förutsätter jag att hon ska bli ) den dagen kan jag kanske äntligen börja slappna av och njuta till fullo av livet. Jag strävar dit liksom jag strävar efter att E ska få hjälp!





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...