torsdag 24 oktober 2013

Så ledsen

Luften gick verkligen ur mig när jag läste socialsekreterarens mail i morse och även om jag anade att socialnämnden skulle överklaga förvaltningsrättens dom, så blev jag ändå fruktansvärt ledsen. 
Jag har kämpat så länge för att min dotter ska få hjälp, jag har skickat otaliga mail, sms osv att detta har varit nästan som ett heltidsjobb. Att sedan bli nekad hjälpen till E svider galet mycket!

Men jag ger inte upp - som E sade i morse när jag talade med henne i telefonen: Du får ju inte ge upp nu! NEJ!! E jag ger aldrig upp!!!
Jag sade till henne att hon känner ju mig och jag ger mig aldrig. Fast just nu är jag tom inombords och tårarna rinner hela tiden.....

Den socialsekreterare som har tagit över verkar i alla fall väldigt bra. Hon skrev att hon vill gärna hjälpa mig och E att bestrida socialnämndens beslut och att hon förstår om det kan tyckas konstigt att först så nekar socialtjänsten E hjälp och sedan vill de hjälpa oss att överklaga. Jag har svarat henne att vi tar tacksamt mot hennes hjälp. Bara det inte kostar en massa pengar för med mina 7300 kr i månaden så kommer man inte långt. Advokat och sånt kostar ju!
En bekant till mig föreslog att jag skulle skippa utlandsresan nästa sommar och lägga de pengarna på eventuella rättskostnader. Men 8000 kr är en fis i rymden när det gäller sådana utgifter, så det gör jag nog inte. Dessutom så kommer jag förmodligen att behöva den resan mer än någonsin efter allting.


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...