måndag 14 oktober 2013

Samtal

Jag kunde inte släppa mina olustkänslor från i går angående dottern och ringde henne i morse innan hon skulle i väg på sitt jobb. Jag talade lite allvar med henne och försökte få henne att förstå att det är för hennes skull allting. Inte för vår egen skull även om vi i familjen naturligtvis skulle kunna slappna av på ett helt annat sätt om vi visste att E fick rätt hjälp där hon kan bli starkare. Jag hoppas att det gick in det jag sade till henne och att hon kan slappna av litegrann. 

Tv 4 nyheterna vill göra ett inslag om vår kamp för E! Ska jag ställa upp så blir det anonymt för dotterns skull. Inte tal om annat! De tycker bara precis som oss att det har tagit sjukt lång tid att försöka få hjälp till E. Det var ju redan i april som jag satte igång hela processen allra först men i juni som landstinget fick förfrågan om behandlingshem och där efter socialtjänsten. Allting har gått jättedåligt till där folk inte har hört av sig, där folk har struntat i att ens försöka vara till hjälp och där folk har bollat en ung människas liv fram och tillbaka. Som hon inte vore något värd! 
Mina vänner tycker att jag ska ställa upp i nyheterna. Här kommer några rader på vad de anser:

Härligt! Gör det som känns bäst men visa alla att det går att lyckas.

Ta chansen! Det finns säkert flera som kämpar för sina barn, och är förtvivlade.

Kommun och landsting förtjänar verkligen att sanningen kommer fram om vad de gör med vårdbehövande. Som att bolla mellan varandra. E tillhör en svag grupp som oftast går negligera. Något är fel då bara den som har anhöriga som orkar och kan kämpa får hjälp/vård... 

Tror att din kamp får E att känna sig värdefull och det är väl en läkande känsla bara det...  

Jag har lite att fundera på nu!

Till min dotter:

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...