onsdag 23 oktober 2013

Torsdag

Fick mail ifrån tv 4 och på torsdag ska vi pratas vid per telefon till att börja med. Ett exempel på hur det kan gå till är hur ser beredskapen ut för vård av självskadebeteenden i länet överhuvudtaget och finns det liknande historier som vår att berätta. Självklart är det anonymitet som gäller för min dotters skull och för övrig familjs skull likväl.

Den som hade sökt E i går då hon var på jobbet var förmodligen hennes läkare och inte socialtjänsten. E har ju problem med huvudvärk, vilket hon i och för sig har haft under hela sin uppväxt. Men som jag har nämnt i tidigare blogginlägg så hade hon cystor i huvudet som liten. De skulle inte ställa till med några problem enligt läkarna men E nämnde hur som helst det för den doktor hon pratade med i går. 

Han hade pratat med neurologen och har beställt tid för en röntgen på hennes skalle framöver. Men först så ville han träffa E! 
Det verkar vara en bra läkare som tar henne på allvar och det är inte alltid så inom sjukvården, har vi fått erfara genom årens lopp. 
Det är jättebra att huvudet röntgas och är det inget med det så får vi se vad som kan göras för hennes huvudvärk.

Om någon i vårt län som läser detta inlägg har en liknande berättelse som vår, så kan ni höra av er till mig. 
I så fall kan jag om ni så vill föra det vidare till kvinnan på tv 4. Kanske det går att få till en connection där! Det är ju viktigt att sådant här tas upp och att fakta kommer fram och att de med självskadebeteenden får den hjälp de behöver.








När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...