onsdag 30 oktober 2013

Utredningar

E fick diagnosen adhd för flera år sedan och äter Ritalin dagligen. Då det var länge sedan nu som utredningen gjordes så vill vi att nya utredningar görs på E. Både vad det gäller den neuropsykiatriska biten men även iq mässigt. Hon är inte osmart på något sätt och jag som mamma som känner henne så bra tycker att diagnoserna inte riktigt stämmer. Det tycker även hennes pappa samt min sambo! 
Enhetschefen på hennes boende bad mig fråga E om hon kan tänka sig att prata med hennes kontakt om det. 

Nu ska jag ta bussen in till stan för att gå till tandläkaren och där slipa ned mina sex framtänder till stumpar för att sedan få ditsatt provisoriska kronor. Jag är sjukt nervös och undrar om de gör alla sex i dag, eller?! Hoppas det så det blir bortgjort!


 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...