lördag 23 november 2013

Ansökan

Jag fick i dag veta av dottern att en ansökan för godmanskapet redan är ifylld och inskickad. Personalen hade hjälpt henne med det. 
Det är förmodligen även de som har pratat med henne om det och tyckt att hon ska ha en sådan. 
Jag reagerade på att socialsekreteraren tog upp det här med god man och förstår nu i efterhand att enhetschefen för boendet måste ha berättat för henne om att E har ansökt om en god man. 
Kul att vi föräldrar alltid är de sista som får veta något!

Det är så tråkigt att vi ska känna att vi inte är med i teamet utan att precis allting undanhålls oss föräldrar och att saker och ting görs utan vår vetskap. De kör sitt race!
Hela våren skar hon sig om och om igen där tex artärer skars av, hon överdoserade flera gånger, blev inlagd flera gånger på psyket och var i april nära att dö. Inte en enda gång kontaktades vi och en vink om allvaret i det hela kunde de väl ändå ha givit oss kan man tycka.
Ett snack borde ha tagits med oss föräldrar tillsammans med vår dotter. Ett ultimatum borde ha ställts henne!

Vi måste få bli mer involverade eftersom hon mår så dåligt. Var hon frisk så skulle jag väl inte bry mig för fem öre. Då hade hon fått sköta sitt och levt sitt eget liv. Precis som hennes syster får göra.
Jag har många gånger haft lust att lägga ned och låta personalen sköta allting.Det gör de ju redan så för oss blir det ingen skillnad. Dessutom så är de ju professionella och vi är bara föräldrar har jag fått sagt till mig.
Kan de ordna det så att vår flicka får det bra här i livet och blir frisk så blir ingen gladare än oss.

E tog en rejäl sovmorgon i dag! Hon somnade vid tio i går kväll och vaknade långt in på förmiddagen.  De skulle förmodligen bege sig till en julmarknad under dagen. Det lät roligt!

Vi har i dag skiftat däck på pappas andra bil så nu kan de även köra den vid behov. Han vill att de har varsin bil när han blir sämre och vill vara ute i stugan. Han vill dö här ute har mamma berättat.
Men dit är det långt kvar hoppas jag! 






När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...