söndag 24 november 2013

Avkoppling

Då var det söndag och i eftermiddag beger vi oss hem igen. Som vanligt så har det varit en underbar helg med avkoppling på hög nivå.  Precis vad jag behövde! 
Dottern verkar ha haft en bra helg så vitt jag vet och det känns skönt. Den enda smolken i bägaren var förstås gårdagens nyhet om flickan som tog för många tabletter. Hon måste få en bättre hjälp liksom vår dotter och där har psykiatrin en stor roll i det hela. Men för att alla dessa som mår dåligt ska kunna få en riktigt bra hjälp så måste det in mer pengar och mer personal inom de psykiatriska avdelningarna. De har överbeläggningar och personalbrist har jag fått höra.

Inför nästa val borde det svenska folket verkligen ta sig en funderare på hur de vill att vårt land ska styras och se ut. Vill vi ha det så här inom landstinget, socialtjänsten, försäkringskassan mm. Inte jag i alla fall! Inte när nedskärningar och lagar och regler drabbar de svaga i samhället. De som redan ligger ska inte behöva bli sparkade på. De har det redan nog så tufft!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...