onsdag 6 november 2013

Mail

Enhetschefen skriver att personalen på boendet har märkt att E mår sämre sedan det här med behandlingshem kom på tal efter förvaltningsrättens dom. Hon bad oss att inte prata med E om det! 
Till saken hör att jag har inte sagt ett ord till min dotter om det den senaste tiden eftersom att hon fick mer ångest efter domen. Däremot så har hennes syster varit på henne lite om det men hon är ju Es tvillingsyster och de brukar säga vad de tycker till varandra. Det kanske är klokt att låta E vara nu! 

Jag skrev till henne att vi föräldrar undrar om inte kontraktet som E skrev under där i maj juni månad fortfarande gäller. Angående att personalen på boendet ska få prata med oss föräldrar när E blir intagen på psyket, har skadat sig själv eller har försökt att ta sitt liv. Hon svarade då att hon utgår från att kontraktet gäller ännu men att allting är på Es villkor. 
Personalen tycker att vår dotter ändå mår bättre än tidigare ( att det är en annan E ) och att hon inte mår lika dåligt. Så kanske det är men som jag skrev till henne så ringer varningsklockorna hos oss föräldrar därför att vi blir ju rädda.
Jag skrev också att efter nitton år under samma tak så känner vi E väldigt väl och märker när det är på väg utför igen. Att vi hoppas att personalen har rätt och att det inte blir en lika djup svacka som i våras. Att vi också hoppas på att bli informerade på något sätt ifall Es mående blir akut sämre. Det är ändå vår dotter som det handlar om och även om vi känner henne så missade vi att hon mådde så fruktansvärt dåligt hela våren. Att det var så illa kunde vi inte ens föreställa oss och när ingen berättade hur det var så gick vi helt ovetandes om alla skärningar och överdoseringar. Vi vill INTE behöva uppleva det igen!


 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...