lördag 9 november 2013

Eftertraktad

Skulle ju till dotra mi i dag och hämta papperen från Kammarrätten men först tog vi en sväng ned på stan. Efter ett tag så plockade jag upp telefonen för att se vad klockan var och såg att jag hade ett sms. E hade skrivit och undrat vilken tid jag skulle komma till henne men det hade jag aldrig märkt. Inte nog med det - hon hade ringt tio gånger för att försöka få tag i mig. Typiskt när man inte hör bra och ljudet var ofrivilligt sänkt ( brukar komma åt volymknappen ). 
Hur som helst så visade det sig att även hon var på stan med boendet på någon grej på Äpplet. Så vi sköt på allting till i morgon! Vi ska ändå till byn där jag bodde tidigare och hämta en tårta och sedan förbi Maxi, så det får bli i den vevan. E bor för övrigt i närheten. 

E for aldrig till sin pappa i går kväll på middag. Hennes farmor, farfar, syster och systerdotter var också där men E träffade en kompis i stället. Det är kul att hon var med en kompis och familjen har hon ju ändå kvar. Ingen av oss försvinner i första taget! Så sorry hjärtat men du får dras med oss lääänge till ;-).

Vi har fem hundar! Tre tikar och två hannar. Den äldsta tiken är tretton år och fyra månader, den andra tiken är tio år och nio månader, tredje tiken är åtta år och sju månader, den ena hannen är fem år och 1 månad och den andra hannen är tre år och fyra månader. Den äldsta tiken är mamma till de andra tikarna och hon som är tio år är mamma till grabbarna. 

Hur som helst så är de alla pigga för sin ålder men tiken som är tretton år ser och hör dåligt och sover mycket om dagarna. Hon kan också uppträda lite lite förvirrat ibland men bara ibland och för det mesta är hon piggast av dem alla. Hon kan få ett tokryck och ska springa under promenaderna och hon kan med lätthet följa med på en timmes promenad, hon kan busa med den yngsta hannen så det står härliga till och är helt helt underbar. 
Hon är väldigt mattig av sig och jag har aldrig kunnat lämna henne ensam för hon skäller då övergivet, vilket har varit lite jobbigt. Det har blivit bättre med åren och i dag blev vi väldigt förvånad när vi kom hem från stan. Vi tog för givet att hon låg vid dörren och väntade på oss och i allra bästa fall i hundsängen. Men jag gick in först och såg inte till henne! Blev lite förvånad och började undra var hon höll hus. Sedan kom A in och först då kom that old lady lufsande ut till hallen helt yrvaken. Hon hade sovit sig igenom vår frånvaro! 

På tal om hundarna så fick Es syster den ena tiken när vi bestämde att hon skulle stanna i flocken. Men systern var inte så intresserad av hundarna utan det var mer E som visade ett intresse för dem. Hon var med under valpningar och gosade mycket med dem och speciellt Daisy som J fick är Es favorit! 
Jag erbjöd därför E att ta Daisy till sig för ett par år sedan men det gick förstås inte. Det är ju så att en hund ger så mycket och verkligen kan vara till nytta. De lugnar bra tycker jag och man får motion på köpet. Jag tror att det bara hade varit bra för henne!

På kortet nedan är det Daisy längst fram och bakom henne är det Vicky vår tioåring. 



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...