söndag 10 november 2013

Föreläggande

När jag tidigare i kväll tog mig en titt på de papper som jag hämtade hos min dotter så såg jag att det inte alls var ett domslut. Däremot ett föreläggande där vi ska svara inom två veckor om vi godkänner eller inte godkänner socialnämndens överklagande. Samt skälen för detta och bevis som vi vill åberopa. Det Kammarrätten hade bestämt var att ta upp socialnämndens överklagande och inget annat. 

Jag lät min bror gå igenom alla papper eftersom han har ett sådant yrke där de många gånger sysslar med den här typen av ärenden. Han berättade hur vi ska gå tillväga och sedan åkte vi tillbaka till E så hon fick skriva under delgivningen. 
Nu har jag suttit och skrivit ned varför vi inte godkänner socialnämndens avslag och i morgon ska A ta kopior och sedan åka förbi E, så att hon återigen får läsa och skriva under lite papper. 


Jag berättade om personalens sätt i eftermiddag mot mig när jag bara frågade honom om vad han tyckte om det här med hela behandlingshem grejen. Det var under mitt första besök hos E i dag!
Att han teg och inte ville säga något utan menade att personalens policy är att nu hänvisa till deras chef. Det var ju inte på grund av E som han inte ville prata med mig utan av helt andra orsaker som varken jag eller Es pappa förstår. Så tolkade jag det i alla fall!

Det borde ju vara viktigt även för personalen att ha en bra kontakt med föräldrarna till en brukare kan man tycka. Det förvånade mig att han inte ville säga något när jag bara ville ha goda råd. Känslan jag fick var också den att det har satts munkavle på alla där borta eftersom personalen sade att han förstod att jag blev frustrerad. Milt sagt jaa!! Trist det där och vi förstår faktist inget av det hela men jag har skrivit till deras chef och frågat vad det handlar om.
Det är ju trist om vår dotter ska bo på ett boende där vi inte kan ha en bra kontakt med personalen. Det är A och O att kunna prata och samarbeta så länge som E själv är med på att vi talar med varandra.




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...