onsdag 27 november 2013

Gamla Minnen!

Flickornas pappa delade med sig av en videosnutt från då tjejerna var fyra år och hade " cirkus " på dagis. Det är urusel kvalitet och bara en av tvillingarna är med på videon men det är ändå ett roligt minne, som jag vill dela med mig av. Den blygaste av dem var vår dotter och det märktes sannerligen.

Har för övrigt inte fått svar ifrån socialsekreteraren på min fundering angående träffen men förhoppningsvis så får jag det under dagen. Annars har det blivit något galet i och med spammandet av samma meddelande till henne som min hotmail skickade ut. Jag fick till slut radera mitt konto och öppnade upp ett nytt. 

Väcktes fyra i morse av grabbarna bus som inte ville sova mer och som förmodligen ville komma och lägga sig i sängen. Sade åt dem att gå på bädden men kvart i sex var de i farten igen och då fick de komma till oss en stund innan det var dags att kliva upp. Känner mig så där lagom mör i dag! Ibland får de sådana ryck de kära gossarna! Tikarna däremot sover som stockar och de gamla damerna ids knappt kliva upp när det är dags att göra det. 

I dag är det glashalt ute! Jag köpte mig ett par icebug som jag fick sponsring till förra året och är så nöjd med dem. Slut med att dratta på rumpan!
Ringde Es syrra och varnade henne för halkan och att hon skulle ta det lugnt ute på vägarna. Hon var precis på väg att åka till universitetet. Barnbarnet hade sovit hos morfar i natt!

Till jul var det tänkt att mitt barnbarn skulle vara hos oss men det har blivit ändringar då hennes pappa gärna vill rå om henne då. Självklart förstår jag det och självklart ska de umgås så det var bara roligt att höra att det blir så. Dotra mi sade att jag och morfadern väl får " bråka " om vem som ska rå om tösen till nyår. 
Förra året så tillbringade vi nyårshelgen ute i stugan och det kan hända att vi gör det i år med. Dels för vår egen skull eftersom det är så mysigt där ute men framför allt för hundarnas skull.
Då får lillan vara hos morfar!
E lär säkert bli besviken över att varken hennes syster eller systerdotter blir med på julafton men det är inget att göra åt. 

video
 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...