torsdag 7 november 2013

Hoppet står till....

Jag tänkte i går kväll att nu låter jag boendet och enhetschefen ordna det här. De får ta över rodret och trycka på var de nu kan trycka på. Jag hoppas att de kan hjälpa oss så att E får fara till ett behandlingshem passande för henne där hon kan få hjälp med alla bitarna. Finns det verkligen sådana behandlingshem där de kan ta mot dem med intellektuella svårigheter som vår dotter har i en liten skala? Vissa anser att hon inte klarar av en kbt eller dbt behandling på grund av det. De måste också kunna det här med adhd och framför allt självskadebeteenden. 

Enhetschefen skulle ringa i dag som jag skrev tidigare. Till soc! Det vore toppen om det gick att påverka där men som alltid så ska ju ärenden gås igenom i nämnden och då står vi där igen. Blir nobbad eftersom de hänvisar till landstinget. Ett landsting som tycker att det är utmärkt att E bor där hon bor så att personalen får göra grovjobbet. Då slipper ju de betala för en vistelse på ett hem! Jävla snåljåpar!

Jag har fått en hel del kommentarer angående Kammarrättens beslut:

Ogilla

Tänker på er.....!

Jävla snea samhälle vi lever i..................

Det är så jävla typiskt. Dom klarar sig alltid

Neeej!! Kram

Tragiskt!

Förjävligt..

Men nog är det väl förjävligt. Vad händer nu? Överklagas det igen?

Fy va tråkigt! Kram

Ledsamt 

Neejj! Jättetråkigt!!

Det är skrämmande att det är omöjligt att få rätt mot en myndighet

just sett tv4 inslaget....hoppas det hjälper att det tas upp i tv och granskas

Det som borde vara självklart är inte alltid så självklart och det är smärtsamt! Man måste leva i det/med det för att förstå hur det verkligen känns! Därför borde människor som arbetar med just sådana här frågor/ställningstaganden ha den livserfarenheten på något sätt! Sänder styrkekramar

Om rätt man/kvinna skulle sitta på rätt plats så skulle det aldrig behöva krigas över det som är en självklarhet och det varje människa behöver för att få må bra i samhället! Det är verkligen tragiskt! 
       



  


   





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...