söndag 3 november 2013

I morgon händer det

I morgon förmiddag kommer de hit ifrån tv och gör ett inslag om självskadebeteenden och den dåliga vården som ges till dem som har det. Reportern har fått information av andra att det är vanligt förekommande att när man har ett självskadebeteende så hamnar man lätt mellan stolarna. 
Har man däremot både ett ätstörningsproblem plus ett självskadebeteende eller missbrukar alkohol el narkotika så ser det helt eljest ut. Vilket vi ju har blivit smärtsamt medvetna om!

Det känns lite pirrigt nu kan jag säga men det känns samtidigt oerhört viktigt att det kommer ut till allmänheten att det ser ut så här i samhället. Es pappa ska komma hit men om han också medverkar återstår att se. 

E är hemma igen som jag skrev i går! Hon mår så där och är inte speciellt talför. Det blir alltid så när hon inte mår bra! Då drar hon sig undan och svarar knappt på telefonsamtal. 

Har haft en skön helg ute i stugan! Trots vetskapen att dottern var på psyket och hade skurit sig och sedan skrivit ut sig fast det inte var riktigt bra. 
Jag kopplade ändå av ovanligt bra och har bastat och njutit i massor framför kaminen sittandes med en bok. Längtar redan till nästa gång vi åker ut dit. Till lugnet och den klara luft som råder där!





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...