onsdag 20 november 2013

Inbjudan

Jag har fått en inbjudan till en nätverks träff som socialsekreteraren till E vill ordna. Där jag, Es pappa, soc, lss handläggaren, boendechef, Es samtalskontakt samt hennes kontaktpersoner på boendet närvarar. 
Jag har varit med på två tidigare träffar och den första var vi nio tio stycken som hade samlats till och den träffen gav nalta. 
Nästa träff var det bara jag, Es pappa, hennes ena kontaktperson samt en vikarie från boendet med på och den var för övrigt helt menlös. 

Det känns jättejobbigt att sätta sig med så många som det skulle bli på kommande möte. Jag har aldrig gillat stora sammankomster och får hjärtklappning och blir sjukt nervös, så jag vet faktiskt inte om jag klarar av det den här gången. A säger att då får jag chansen att säga vad jag tycker och tänker men det har jag ju gjort tidigare utan större gehör där det mest känns som att andra kör sin egen linje och har olika åsikter än oss föräldrar.

Jag har nu lite att fundera på och far jag inte på träffen så får Es pappa göra det. Socialsekreteraren verkar i alla fall bra måste jag säga trots att hon jobbar åt socialtjänsten och som ni förstår så ger jag inte mycket för dem i dagsläget. Trots att de går efter socialtjänstlagen så önskar vi att bemötandet kunde ha varit bättre från första början. Dock ska tilläggas att det är socialnämnden och lagen i sig som är åt helvete.
 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...